De Affaire

Patterson, James – De Affaire

Met uitzondering van zijn beroemde Alex Cross romans, heeft James Patterson veel samengewerkt met  co-auteurs. “De Affaire” is zijn tweede boek met Michael Ledwidge. Maar in tegenstelling tot zijn meeste bestsellers, is dit boek is zeker geen recht voor zijn raap “de goeden tegen de slechten” verhaal. de affaire-james patterson

Lauren Stillwell leeft de droom van elke vrouw, ze heeft een liefhebbende echtgenoot, een prachtig huis en een geweldige baan. Lauren heeft het helemaal voor elkaar,  tot ze op de dag haar man probeert te verrassen voor een gezamenlijke lunch en ziet hem met een andere vrouw. Als Lauren hem er terloops over vraagt, liegt hij hierover. Dan besluit ze om hem een koekje van eigen deeg te geven. Lauren geeft toe aan een collega; één nacht van seks, gewoon een korte affaire. Haar nacht vol passie blijkt een dodelijke val als ze getuige is van een brute moord. Lauren is nu gedwongen om kost wat het kost de waarheid te achterhalen. Om haar baan, haar huwelijk en zelfs haar leven te redden… Ik ga niets van de plot vertellen, maar wanneer u ontdekt wat haar “date” doet voor de kost en wie zijn moordenaar is, dan zit u meteen midden in het verhaal. En dat alles alleen nog maar in het begin van het boek…

Het verhaal pakt vrijwel vanaf het begin en zo hoort het wat mij betreft ook. Al snel beginnen de fraaie karakters zich in een onverwacht richting te ontplooien en na een tijdje zijn ze geen van alle meer erg sympathiek. Is Lauren goed of slecht? Hoe zit het met haar man Paul? Hoe zit het met Scott Thayer, de man met wie Lauren de korte affaire had? Maar maakt u zich geen zorgen, Patterson weet precies wat hij doet. Het verhaal neemt verschillende onverwachte wendingen en je bent nooit zeker over Lauren’s plannen, om de ramp te overleven die haar treft door dat ene “vluggertje.” Er is geen spaken van onverklaarbare plot wissels of goedkope oplossingen. Dit is met een recht een triller die die naam waard is.

Je kunt vraagtekens zetten bij de moraal van de hoofdpersonen, maar de uitkomst is zeker verrassend. Dit is één van de betere boeken van James Patterson!

james patterson